1 apr. 2010

Grattis dr. Marten!!

Idag, just idag för 50 år sedan kom dr. Martens superklassiska modell 1460 ut!!
Det vill säga 8hålskängan utan stålhätta.
1460 står för just, 1:a i 4:e 1960 :)
Kolla in denna sida: http://1460boots.com/ så förstår ni vilken jag menar!

The duke spirits har gjort en jubileumslåt dagen till ära:



Men får jag säga det själv föredrar jag Sham 69's version ALLA dagar i veckan! ;)




För mej är 1460:n den mest tidlösa klassikern, den passar vid alla tillfällen och vem som helst kan ha den!
Jag har sett den pryda fötterna på människor från samhällets alla skikt och jag hoppas att det kommer vara likadant om ytterligare 50 år! :)

Jag är ett stort fan av dr.martens och ärligt talat får jag ont i fötterna av alla andra skor om jag använder dom för länge...haha, mina fötter har bestämt sej!
Har man väl ägt ett par väl ingådda 1460:s så är risken rätt stor att man trillar dit igen, för skönare skor är svåra finna!


Nog lovebombing på doktor mård nu! (marten betyder mård på svenska)

Kolla in vår hemsida här för att ta del av vårt utbud av 1460kängor! :) Vi har dom i ett gäng olika färger och material.

over and out och se upp för aprilskämt! :Þ (detta är dock inget)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar