1 dec. 2010

Metal Town 2011

I måndags stod det klart att nyss återförenade bandet System Of A Down kommer headlina Metal Town nästa år och själv jublar jag över detta! Sist jag såg dom spela var den legendariska spelningen på Download Festivalen i England 2005 - här kommer ett litet smakprov på detta (inte världens bästa kvalitet på detta videoklipp men ni hajjar känslan...)



Metal Town kommer för övrigt att flytta på sig, dom har "vuxit ifrån" det gamla festivalområdet vid Frihamnen och ska nu infinna sig vid Säve på galoppbanan. Det ligger iofs längre bort från stan men utlovar att vara större och grönare med bussar från stan... vad tror du, bättre eller sämre? Jag hoppas att det kanske ger en starkare festivalkänsla om man nu inte befinner sig mitt i stan.

Några fler band har i skrivandets stund inte annonserats, men jag har minsann skickat in mina 3 önskeband och håller tummarna för att det ska bli de jag hoppas på...

2 kommentarer:

  1. Metal town kommer att vara i göteborg nästa år också, va?
    Vet ni något om Pier Pressure??

    SvaraRadera
  2. Tja Ebba,

    Japp Metaltown kommer det vara i Göteborg också nästa år, dock inte på samma ställe, utan ute vid Säve, en bit längre från centrum. Blir ingen Pier Pressure nästa år. Men med en band som SOAD redan på plats kommer kommer nog Metaltown 2011 bli riktigt fett!

    SvaraRadera