11 sep. 2011

Inte bara jackor som går att pimpa...

Just nu är jag himla sugen på att ta tag i mina slitna gamla svarta Converse basketdojjor och pimpa lite. Nuförtiden går ju var och varannan i klassiska hi tops vilket kan kännas lite tristom man vill stå ut från mängden, men för att göra sina canvasskor lite mer rockiga eller punkiga och markera sin stil lite mer, är det bara att låta fantasin flöda.  Jag surfade runt och hittade inspiration som jag ville dela med mig av:





 



För att få till rätt stuk på sneakersen kan man använda t.ex. textilfärg, lösa nitar, glitterfärg, patches, snygga skosnören, sax, brodergarn, klistermärken, tuschpennor, öljetter - ja faktiskt det mesta. Om jag va riktigt duktig på att måla skulle jag smälla på ett skönt mönster i tattoo flash stil, men tyvärr är jag kanska medelmåttig på den fronten så jag väljer nog att pryda mina skor med nitar. Nu står jag dock i valet och kvalet mellan färgade nitar, kanske rosa eller svarta (svart på svart botten kan vara riktigt snyggt), eller klassiska runda silvriga konnitar över hela skon... vi får väl se!  

Om du förresten inte har några skor att pimpa så kan vi tipsa om våra hi top sneakers från Ethletic, det är klassiska basketdojjor i flera färger, men med den stora skillnaden att allt med skorna är etiskt och organiskt, certifierade av Fairtrade och FSC. Lika snygga som vanliga Converse, men med lite mera gott samvete i bakfickan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar