25 mars 2010

d.i.y dye!

(d.i.y betyder do it yourself för dom som inte visste)



Har en liten idé!


Vi har ju efterlyst bilder på era hår efter att dom färgats med hårfärger från oss!


Vad sägs om detta: Om ni har en riktigt bra bild där man ser färgen superbra och skickar den till oss så skickar vi en gratis burk toning av samma kulör till ett gäng av er!


Då måste ni såklart komma ihåg märke och färg samt att det verkligen, verkligen är den färgen!


(och jag har nog testat på de flesta färger om inte sett dom på någon annan så försök inget lur >;) hehe)








Detta är undertecknad i en nyfärgad Directions turquoise och jag får INGEN hårfärg för det där är ett bra exempel på hur bilden inte ska se ut! ;D Tydligare, större bild och mer synligt hår tack!


Hårproverna på våra olika hårfärger är ju gjorda på syntethår och det gör att dom är ganska otillförlitliga ibland tyvärr. :( Turquoise ovan är ju faktiskt rätt "spot on" men då är den även färgad på ett helt vitt hår i princip.


Så vi vill kort sagt hemskt gärna se hur hårfärgerna ser ut på riktiga hår!

Ett lite roligt exempel fastän det kanske inte är så kul om man råkar ut för det är skillnaderna på färgen Pillarbox red hos Directions i jämförelse med Manic Panic.


Manic panics pillarbox drar åt det rosa hållet, fastän den ska bli helt pajas-röd egentligen.


Så jag ställde Manic Panic uk:s VD mot väggen gällande det och frågade varför i hela fridens namn Pillarbox drar åt rosa!


Han svarade han då att dom inte har några Pillarboxes i New York där Manic panic skapas, så dom vet inte vilken färg en pillarbox SKA vara ;D Ja vad ska man säga om det..



Sist jag träffade Tish som har grundat Manic panic var det ju just i London så hon borde ju veta hur en sån ser ut tycker man! oh well.


Man får ha lite förseende då man tonar håret med extremfärger. Trots allt tvättas det ju ut snabbt och går att färga över/om om man inte blir nöjd, samt att det kan bli bättre än man tänkte sej även om det inte blev som man trodde!




Så! Hårbilder! pronto!
over and out

2 kommentarer:

  1. Nej, extremfärger är inte min grej tror jag. Jag nöjer mig med att färga i en mer sansad röd färg ;)

    För övrigt har jag precis uppdaterat min egen blogg med ett inlägg om hur farligt det är att klicka runt i Shocks webbutik, det finns så mycket man vill ha! Ta er gärna en titt! :)

    SvaraRadera
  2. jag har Fire från directions. till vilken e-mail ska jag skicka bild? :)

    SvaraRadera