17 mars 2010

På tal om tripp

Nämnde ju i inlägget förut att Tripp är ett grymt märke.
Jag lever som jag lär och har en hel uppsättning plagg från dom i garderoben såklart ;) (om man kan hitta något negativt med att jobba med alternativmode så är det att man måste städa ut garderoben och fixa mer plats till alla kläder man lyckas samla på sej)

Anyways. En av mina favoritjackor är från Tripp, tyvärr inget dom tillverkar längre, men det är helt enkelt en svart MC-jacka i canvas, med lite av Tripps typiska D-ringar på här och där.

Då jag hade den jackan på mej och träffade på några av Tripp NYC:s medarbetare på mässa i London kände dom själva knappt igen jackan och påpekade att jag gjort ett grymt pimp-jobb på den! ;) hehe

sydde på lite luddigt djurmönster på ryggen så att den numer ser ut såhär:



Patchen längst ner i mitten är även den från Shock, en patch med ett trevligt gammal punkband som heter GBH, ett plus är ju om banden man tycker om han en schysst logga.

Med denna bild vill jag även påpeka att ni är förbaskat dåliga på att skicka in bilder på vad NI gör med våra plagg?! ;) patchar, klipper sönder, eldar upp? you name it!

Jag brukar ofta personifiera mina plagg en smula efter jag köpt dom, ett tygmärke eller lite nitar eller vad som helst!

Har en nära vän som är en såndär riktig ultragoth och hennes bästa tips för att gotha upp skor, vanliga svarta sneakers är att sätta på svarta sidenband istället för skosnören t.ex....

Märk även att det står ett par skor i bokhyllan hemma hos mej. HAHA, det är ett par av fem i samma bokhylla.

Flera av Iron fist och Pleaser demonias skor är som konstverk mer än skor och i ärlighetens namn inte bekväma att gå i längre än en timma kanske ;) hehe
Men för vackra för att gömmas undan i en garderob!

En uppmaning igen, skicka mail till oss på blogg@shock.se och dela med er av bilder eller videoklipp på saker ni köpt hos oss! :D

Kanske skulle jag göra någon tutorial på hur man t.ex klorinbleker jeans eller vad som helst så att ni inte är så blyga utan faktiskt spelar in nåt och skickar in?
AAAALLLA kan ju filma och ta bilder med telefonen nu för tiden??
( och alla har väl telefon för den delen, inte som då jag var ung och vi använde röksignaler)

over and out!

(Jag (Eva) och min chef skriver omlott här på bloggen så ni inte tror att det är en enda personlighetskluven typ. Jag uppmanar alla på bygget som kommer på nåt att dela med sej av att göra det, men dom är så svårflirtade!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar