19 mars 2010

svar på tal

Yo!

Dags svara på lite funderingar vi fått från er kunder.

Har ni egna funderingar om precis vad som helst som rör Shock och vårt sortiment, maila och vi kommer garanterat göra vårt bästa att svara!
blogg@shock.se

Det är ju ni som gör så att vi fortfarande finns och vi värderar era åsikter och er feedback väldigt mycket!

Det är många som tycker att vi har kläder i för små storlekar.

För oss som jobbar bakom kulisserna här så att säga är det rätt uppenbart att det i 9 fall av 10 är de största storlekarna som blir kvar och måste reas ut och således alltså inte säljer så bra.
Många av våra leverantörer säljer också sina kläder i så kallade pack.
Det innebär att dom endast skickar dom i pack av t.ex XS-1st, S-4st, M-4st, L-2st, XL-1st.
Ibland finns inte ens plaggen i upp till XL.
Så vad gäller storlekar, precis som med priser beror vi helt på hur leverantörerna gör.
Leverantörerna i sin tur säljer sina pack som dom gör p.g.a samma anledningar jag nämnde förut, extremt små och extremt stora storlekar säljer helt enkelt inte lika bra som storlekarna i mitten.
(såvida det inte är ett plagg som är ovanligt stort eller litet i storlek då)

Hoppas det svaret gav lite klarhet! :)

Vi vill såklart att alla oavsett storlekar ska kunna hitta något att ha på sej hos oss!

Det går inte att vara rätt för alla men vi hoppas alla kan hitta något som är rätt hos oss iallafall (cheese alert haha).

over and out!

PS: maila! ;Þ

3 kommentarer:

  1. Tänkte bara utifrån att vara en av de som skulle behöva mindre kläder säga att jag har svårt att hitta kläder hos er som passar, MEN det har jag i vilken affär jag än går in i. Om de inte har en barnavdelning vill säga ^^
    Man får ha realistiska förväntningar. Kan inte köpa byxor hos er då de är alldelses förstora men finns ju strumpbyxor och t-shirts.

    Så ni som är som jag, klaga inte allt för mkt utan köp byxorna någon annanstans och gör sen om dem. Man behöver inte alltid ens ha en symaskin för att göra dem awesome så var inte oroliga om ni inte är symästare. Finns tygmärken på shock som man bla. kan sätta på och sen kan man bli lite galen med en sax också.

    Trevlig helg :)

    SvaraRadera
  2. Tack för din feedback anonym! :D
    Det är precis det vi menar! Man får vara lite innovationsbenägen om man vill se awsome ut!

    SvaraRadera
  3. Råkade snubbla förbi det här blogginlägget och kan bara hålla med! Det är ju ohållbart att ta in en hel hög med storlekar bara för att En person kanske vill ha. Detta gäller ju i alla klädaffärer, även H&M. Titta på rean där - vilka storlekar är alltid kvar sist i 70%-högen? Jo, 32 och 44 (XS /XL).

    Man kan se det så här: man har tur som alltid hittar sin storlek på rea ;) Vi som hör till den stora massan (storlek S/M/L) får gott finna oss i att köpa på helpris haha.

    Gud vad folk gnäller bara för att de råkar vara mindre eller större än genomsnittet. Som ovan säger: anpassa din klädstil efter figur och var lite kreativ! Plagget lär inte se likadant ut på dig som på modellen iallafall, alla är unika, tänk själv!

    Jag t ex kan inte ha stuprörsjeans pga stora vader. Gnäller jag över att stuprörsjeansen inte passar mig? Nej, jag köper bootcut eller så använder jag kjolar istället. Big deal, allt passar inte alla.

    SvaraRadera