23 mars 2010

gud fortsätter hata




haha ja jisses!





Nu råkar jag ju veta att alternativa människor som t.ex gother eller andra som misstas för gother eller emos eller vad de/ni än kallas, allt som oftast är väldigt snälla och trevliga folk som reflekterar över sin tillvaro mer än andra och bara inte vill vara med i fårflocken ;)





Alla andra är så upptagna med att vara som dom är så det är bättre vara sej själv, även om man i och med det retar upp trötta fundamentalister i USA:s bibelbälte.






Jag skickar en mental God hates me-tee till alla stackars gother!

(för de som undrar finns den på Shock för 198 pix och det ligger påfyllning i storlekarna S-XL och väntar på att bli upp-packade ur lådor här)


5 kommentarer:

  1. Det är som sagt synd att misstas för en punkare om man t. ex är gothare. Sorgligt att många av den vanliga normen inte inser att dem som följer den alternativa stilen inte är otrevliga,och bara dyrkar satan,(who knows?), utan dem är också människor inte mer än så.
    Det är som sagt synd att de finns hjärtlöst folk i normen som inte ens försöker sig på att förstå att ibland kanske de alternativa beter sig mer som folk.
    /Lälläh.

    SvaraRadera
  2. Spot on!
    Ja alla som klär sej alternativt har nog mött kalla och/eller elaka kommentarer från "normaloids" i alla åldrar, tyvärr.

    Man möter så otroligt många underbara och alternativa kunder i våra butiker och jag tror, hoppas och vet att många fördomsfulla föräldrar t.ex har blivit förvånade då dom kommit in till oss.

    SvaraRadera
  3. Suck, "normala" människor är verkligen lustiga. *skakar på huvudet o skrattar*
    Är inte gothare dock. Men får höra en hel del om emo istället. Som när det gick upp för min ena kompis att jag lyssnar på "emomusik" o hennes första kommentar va; Skär du dig?!
    Inte med flit i alla fall, blev mitt fyndiga svar. :P

    Men visst har folk fördomar! Det är inte klokt vad man får höra/se för blickar osv. bara för att man står ut från mängden.
    Morsan älskade för övrigt när jag drog in henne hos er ;) nu är hon faktiskt riktigt positiv till min stil!

    SvaraRadera
  4. Kul att morsan gillade oss! ;)

    SvaraRadera
  5. Min uppfattning är den att jag sällan har mött så snälla och trevliga människor som de alternativa jag umgås med idag.

    Jag misstänker att det har mycket med acceptans att göra, som alternativ sticker man ut från mängden och då måste man acceptera att alla får vara som de vill. "Normala" människor, som försöker passa in, är väl mest rädda för det som är annorlunda vilket gör att man blir fientligt inställd...

    SvaraRadera